VOORBEREIDING - Reisverslag uit Dragør, Denemarken van Pieter Bron - WaarBenJij.nu VOORBEREIDING - Reisverslag uit Dragør, Denemarken van Pieter Bron - WaarBenJij.nu

VOORBEREIDING

Blijf op de hoogte en volg Pieter

15 Mei 2016 | Denemarken, Dragør

12 MAANDEN VOORBEREIDING ZIJN BIJNA VOORBIJ , OP 1-5-16 IS HET DAN ZOVER . Dan gaan we voor 3 maanden op reis ,ons eerste doel is Dresden.
1 mei zijn we om 8.15 uit Veen vertrokken en met mooi weer gereden tot Kirchheim ong 435 km. Bij de camping op de voorplaats gestaan. de volgende dag verder naar Dresden ong. 350 km naar camping Mocritz vanwaar we woensdag met de bus naar de stad zijn gegaan. dat is wel de moeite waard,we hadden ook heel mooi weer . Heel veel gelopen en gezien en met de bus terug die voor de camping stopt.
Woensdag slecht weer. donderdag en vrijdag prachtig weer ,veel wandelen.
We blijven hier tot maandag morgen, dan gaan we naar Polen auschwitz daarover later meer.

De reis naar Polen is goed gegaan mooi weer geen problemen,maar in de buurt van Auschwitz geen bordjes van een camping te vinden. Piet had gedacht dat een plaats waar zoveel mensen heen gaan echt wel een camping zou zijn maar helemaal niets , bij een tankstation gevraagd op het laatst waren 5 Polen met hun mobile telefoon in de weer om een camp. te vinden 62 km verder daar was een camping wat later een veldje met zigeuners blijkt te zijn die heel belangstellend naar onze spullen keken. dan maar terug richting Auschwitz en een hotel.Dat hebben we gevonden helemaal super met een bewaakte parking.
www.rycerska.pl De volgende dag op naar Auschwitz na 30 min het bord nog 2,5 km maar dan begint het verkeers drama file rotondes afgesloten
geen borden meer na 5 keer vragen en steeds van de ene naar de andere file en 2,5 uur rondjes rijden waren we er wel klaar mee. ' -----de groeten aan Polen----
Op naar tsjechie Een goede reis gehad . We staan op een camping net over de grens met Tsjechie, beheerders zijn Nederlanders (die verstaan we ook wat beter) en we hebben een heerlijk rustig plekje op de camping we bekijken de omgeving lopen veel en doen waar we zin in hebben.
15 Mei gaan we richting Hongarije en we zien wel wanneer we daar zijn.
Geen stress tijd zat.Het is nu 18.15 we gaan lekker uit eten want dat kost hier nl bijna niets . daar kun je zelf niet voor koken.word vervolgd.

We zijn 15 mei vertrokken en ook aangekomen. Het was er prachtig weer en heerlijk rustig zodat wij daar een hele week gebleven zijn. we hadden nl een hele mooie staanplaats tegen over Letty bij het huis van haar dochter. Zondag 22 mei eerst naar de markt in Pecs dan boodschappen doen voor de volgende bestemming. dat is na heel veel wikken een wegen toch richting Noorwegen geworden ivm de problemen in Griekenland en de grenzen.Op 23 mei zijn we vertrokken naar het noorden via Slovenie Oostenrijk Duitsland Denemarken .Wat neerkomt op ong 400 km per dag.iedere dag een andere camping de ene is leuk de andere wat minder. Jet heeft ook kennis gemaakt met een echte DDR camping de omgeving was mooi maar de douches en toiletten vond ze wat minder ,de grote boodschap valt nl in een tank en geen doorspoel systeem wat toch wel een beetje stonk vond ze. het was echt een camping van de DDR tijd er stonden 400 de zelfde huisjes welke nog alle maal in gebruik zijn vaak vaste bewoners uit de stad Inmiddels zitten wij in een plaatsje in de buurt van Kopenhagen waar wij morgen met de trein naar toe gaan. het is mooi weer en maandag gaan we naar Zweden nog zo een lange brug en veel tol maar wel fijn want dan hoeft Piet niet te varen. verdere info volgt snel

• 06 Mei 2016 - 21:28

Pieter Bron:

Hoi Piet en Henriet,fijn om even wat informatie van jullie te krijgen.Fijn dat alles zo goed gaat en dat jullie nu ook al met het openbaar vervoer op stap gaan leuk hoor.
    Hier alles oke we hebben prachtig weer maar dat zullen jullie ook wel weten .lijk me geweldig om even in auschwitz te gaan kijken heel indrukwekkend we horen graag jullie belevenissen .Geniet er maar van het is je van harte gegund,een mooi en zonnig weekend we houwen kontakt. Lieve groet van de Wilgjes

• 06 Mei 2016 - 22:23

Cor En Corrie:

Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie bevindingen hier ook alles zijn gangetje en ook mooi weer graag tot wederhorens groetjes

• 07 Mei 2016 - 09:40

Dirk En Marianne Eekhof:

Heel fijn te lezen dat alles prima verloopt en dat jullie het naar de zin hebben. We kijken uit naar jullie berichten!
    M&D.

• 08 Mei 2016 - 18:24

Ton En Truus:

He bron we hebben kontakt goeie reis verder en kijk uit ja want ik ken jou gr dieje ouwe van zon

• 12 Mei 2016 - 15:14

Anne:

He Piet! Wij zijn net terug uit Polen. Ook Birkenau en Auschwitz gezien. Heel indrukwekkend! We troffen toevallig een Nederlandse gids, met wie we zijn meegelopen. we hebben 2 uur door Birkenau gelopen. Zeer onder de indruk! Ben benieuwd wat jullie vinden!

groetjes Anne

• 13 Mei 2016 - 15:19

Dirk:

Hallo Piet en Jet,
    We begrepen dat jullie in Polen al vlug zijn uitgekeken! Hopelijk gaat het nu wat beter in het oosten. Al een beetje gewend aan de mini-behuizing? Veel plezier en goed weer toegewenst!
    M&D.

• 14 Mei 2016 - 15:53

Hoi Bronnekes,

Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie reis ,toch jammer dat je Auschwizt niet bereiken konden .En dan ook weer leuk om bij zigeuners op bezoek te zijn haha,
    Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben goed reis naar Hongarije doe ze daar van ons de hartelijke groeten .
    Dikke knuffel de Wilgjes geniet ze

• 14 Mei 2016 - 18:21

Hallo lieve vakantiegangers,

Fijn te lezen dat het allemaal zo goed gaat en dat jullie heerlijk genieten. Kijk nu al uit naar het volgende blog. Kus van Sander, Wilma en Xander

• 15 Mei 2016 - 14:44

Pieter Bron:

Wij hopen dat jullie het naar je zin hebben.
    Bij ons alles goed.gr.Gijs en Aaf

• 18 Mei 2016 - 14:07

Pieter Bron:

Hoi Piet en Henriëtte, volgens mij is het nu wel gelukt. Het zat hem in de s van Harri s
    Het gaat goed met jullie lees we en daar moet je vooral mee door gaan.
    Veel vakantie plezier nog en geniet er van (verdient) !!!
    xxx Adrie en Arie

• 19 Mei 2016 - 20:26

Ton En Truus:

He bron we miste jou bij pinkeltje heb het gemis maar verdronken g
    Ps we hebben in woerkem een appartement gekocht gr T en T

• 04 Juni 2016 - 15:57

Corrie Van Der Kaa:

Hallo vakantie gangers fijn om weer iets te horen van Jullie zo te lezen Gaat het lekker met de reis we zijn weer op de hoogte geniet maar lekker groetjes.

• 05 Juni 2016 - 13:38

Marianne En Dirk:

Hallo Piet en Jet,
    Jullie verhalen uitgebreid gelezen en Jet gisteren aan de telefoon gehad. Heel fijn te horen dat alles prima verloopt! Zo doorgaan en fijn genieten.
    Groetjes uit Rijswijk NB van M&D.